Iskustvo uskrsnuća, koje je prošao Isus, nema ni jedan čovjek. Predokus, sliku ili nagovještaj toga iskustva imaju mnogi ljudi. Svi oni koji su umakli nekim čudom iz logora smrti ili ispred puščane cijevi. Oni koji su se oslobodili neke navezanosti.  I oni koji su primili dar oproštenja ili sami oprostili. Oni koji su se vratili ljubavi ili prijateljstvu za koje su mislili da je mrtvo. Neki od tih ljudi svjedoče kako od toga događaja ili trenutka više nisu isti ljudi, kako je za njih započeo novi život. Promijenili su svoj odnos prema svemu. Moraju svjedočiti o Božjem zahvatu ili čudu. Sigurno se puno njih vratilo i starom životu.

Dva učenika odlaze iz Jeruzalema u svoje selo nakon blagdana Pashe i dramatičnih događaja koji su se tako brzo izmijenili u samo nekoliko dana. Sve je jako dobro započelo na Cvjetnicu. Ljudi su oduševljeno klicali. Činilo sa da je kraljevstvo Izraelovo na dohvat ruke. A onda se sve odvilo na najgori i najsramotniji način. Smrt na križu. Pa sad, da je taj Isus i uskrsnuo, kako neki pričaju da jest, što mu je to trebalo?

Fizička i moralna zla koja pogađaju svijet, narode i pojedince, zadržavaju ljudski pogled prikovan za zlo. Velika je tajna zla. Sila fizičkog zla u potresima, poplavama, epidemijama i pandemijama odnosi mnoge ljudske i materijalne žrtve. Moralno zlo, proizašlo iz ljudskog srca, izvodi genocide, pobačaje, eutanazije, ratove. Bože, zašto se ovo događa?

Isus strpljivo sluša dvojicu na putu u Emaus. Možda je njihovo najdublje razočaranje izraženo rečenicom: A mi se nadasmo da je on onaj koji ima otkupiti Izraela. (Lk 24,21)

Jest. On je taj. Samo nije to učinio na način kako su oni očekivali. Bezumni. „Nije li trebalo da Krist sve to pretrpi te uđe u svoju slavu?“ (Lk 24,26) Sv. Petar kaže u Poslanici Židovima da su otkupljeni od svog ispraznog načina života dragocjenom krvlju Krista. (usp. 1Pt 1, 18 – 19). Pogled prikovan za ovu zemlju, ljudska očekivanja i planovi – to je ispraznost. Nisu li oci njihovi živjeli za trenutak kada će doći Mesija i uspostaviti kraljevstvo? Isus je bio prorok, silan na djelu i na riječi. Tako kažu dva učenika. Tako govori Petar okupljenom mnoštvu na jeruzalemskom trgu na dan silaska Duha. Tada je Petar znao što govori. Nakon silaska Duha Svetoga.

Evanđelja nisu novinarska izvješća očevidaca o događajima vezanim za Isusov život. Ona su plod propovijedanja apostola i vjere određene zajednice. Sv. Luka tako u ovom događaju s dvojicom učenika preslikava ono što je živjela kršćanska zajednica. Susret s uskrslim Kristom događa se u slušanju i tumačenju Riječi i u lomljenju kruha. Nakon toga učenici mogu svjedočiti za uskrsnuće. Njihov život više neće biti isti.

Euharistija je događaj susreta s uskrslim Kristom i danas. Slušamo Riječ i lomimo kruh u dva bitna dijela: službi riječi i euharistijskoj službi.  I bit će tako dok on ponovno ne dođe. Zato u svakoj misi ponavljamo: Tvoju smrt, Gospodine, naviještamo, Tvoje uskrsnuće slavimo, tvoj slavni dolazak iščekujemo.

s. Blaženka Rudić OP

Preporučamo